Wednesday 14 April 2010



Am găsit pe o măsuţă de cafea un şerveţel 
şi erau scrise cu grijă litere
fără nicio legătură între ele, ciudat,
amestecate, împrăştiate răvăşite pe hârtie.
Am avut răbdarea să le lipesc una lângă cealaltă
şi m-am încurcat cel puţin o dată, dar fara să vreau 
m-am trezit într-o aventură şi cale să mă întorc nu am găsit
aşa că am continuat să mă joc.
Degetele îmi alunecau pe şerveţel,
fugeau după literele fără astâmpăr
râdeau cu poftă de mine, cu mine, pentru mine, eterne fericite.
Prin nu ştiu ce metodă comunicau şi căpătau încredere
încet, încet se lăsau dezmierdate şi descoperite.
Ce cuvânt atent aşezat în mijlocul hârtiei,
aşa simplu şi delicat şi câtă trudă 
pentru un secret şi mic şi mare,
şase litere jucăuşe şi un mister ce încă arde.
Am luat cu mare atenţie şerveţelul şi l-am aşezat în palmă 
îl ţineam ca pe un cristal de teamă şă nu-l distrug
cu atingerea mea stângace.
Am prins totuşi curaj şi m-am învelit cu el
şi mă simţeam asa bine,
îmi era încă frică să nu se rupă
şi să se piardă, să fie luat de vânt.
Ţi-am îmbracat iubirea firavă şi m-am pierdut printre faldurile ei,
mi-am acoperit trupul mic cu o tinereţe efemeră,
mai târziu însă am dat nas în nas cu maturitatea
m-a privit drept în ochi, mi-a sărutat vârful nasului şi pleoapele fierbinţi
şi m-a învăţat cum să îmbrăţisez şerveţelul fără să-l rup.
L-am pus înapoi pe masă şi am aşezat ceaşca de cafea pe el
să îl ţină prizonier până ce te vei întoarce tu şi îl vei elibera
Ţi-am scris şi eu ceva...

No comments: